המשט מתקרב לעזה • גורם בצה"ל: "לוחמי שייטת 13 ערוכים להשתלט עליו"

    דוד לזר No Comments on המשט מתקרב לעזה • גורם בצה"ל: "לוחמי שייטת 13 ערוכים להשתלט עליו"
    17:01
    01.05.24
    צבי טסלר No Comments on זייברט שוב סוגר את בני ברק בלילות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשט מיוון מתקרב לעזה: לאחר שהוא יצא בשבוע מיוון היום (ראשון) הוא נכנס ליום השלישי בדרכו לחופי רצועת עזה. על פי ההערכות בחיל הים הוא צפוי לעגון ברצועה כבר מחר, ועליו עשרות בני אדם – זאת אם לא יהיו שינויים במזג האוויר.

    גורם ביטחוני הבהיר אמש כי צה"ל ערוך לנהוג במשט כפי שנהגו במשטים בעבר – ורמז להשתלטות על המשט לעזה בשנת 2010, שבו לוחמי שייטת 13 השתלטו על ספינת ה"מאווי מרמרה".

    על פי הגורם, "אנחנו מבינים שאין בכוונת הפעילים על כלי השיט להגיע למול חופי עזה ולהסתובב, זו פרובוקציה", לדבריו, "צה"ל ערוך לעצור את כלי השיט, על כל מה שמשתמע מכך. ההתנהלות תהיה באותו מתווה כמו בעבר. אם צריך, תהיה גם עלייה לכלי השיט".

    גורמים נוספים בצה"ל מעריכים כי על הסיפון כלי השיט אין פעילים שיתנגדו באלימות, אם אכן יידרשו לוחמי שייטת 13 להשתלט על המשט ולעצור אותו בכוח. "סדר הפעולות יהיה מאוד פשוט", הסביר גורם צבאי. "תהיה פנייה רשמית של צה"ל אל הקפטן שמשיט את כלי השיט, ויובהר לו שקיימת אפשרות לעגון בנמל אשדוד, ושלאחר בידוק ביטחוני הוא יוכל להעביר את הציוד לרצועת עזה. אם יסרב, ייאלץ צה"ל להשתלט על כלי השיט ולעצור את הפעילים".



    0 תגובות